Шуурхай мэдээ New

etoim.mn
photos/downloadtsus toljvvleh.jpg

Цусны улаан эс хэмжээнээс бага болоход хүний нүүр царай нь цонхийж, хөдөлгөөн багасаж, амархан уурлаж бачимддаг. Цус ихээр алдаж төмөр дутсанаас болж цус багадалт үүснэ. Эдгээрээс төмөр дутсанаас үүссэн цус багадалт нь хүүхдүүд, охид бүсгүйчүүдэд түгээмэл тохиолдоно. Иймээс бид та бүхэндээ цус төлжүүлэх бүтээгдэхүүнийг танилцуулахаар бэлтгэлээ.

Цус төлжүүлдэг 10 жимс

1. Улаан лооль: Улаан лооль нь төмөр болон витамин С-гээр баялаг тул цус төлжилтийг нэмэгдүүлдэг.

2. Үзэм: Үзэм нь мөн л төмрөөр баялаг. Гэсэн хэдий ч, энэ нь глюкозын түвшинг нэмэгдүүлж болзошгүй тул чихрийн шижинтэй хүмүүс хэтрүүлэн хэрэглэж болохгүй.

3. Илжгэн чих: Төмөр болон витамин С амин дэмээр баялаг бүтээгдэхүүний нэг юм. 

4. Хатаасан гүйлс: Тус бүтээгдэхүүнийг гол төлөв өтгөн хаталтанд хэрэглэдэг. Гэсэн ч төмөр болон витаминлаг чанараар баялаг тул биеийн эсэргүүцлийг сайжруулах, цус төлжүүлэх гээд эрүүл мэндэд өндөр тустай бүтээгдэхүүн аж.

5. Бөөрөлзгөнө: Тус жимс нь төмрийн агууламжаараа бусадтай харьцуулахад хамаагүй баялаг жимс юм. Мөн түүнчлэн уургийн өндөр агууламжтай бөгөөд энэ нь гемоглобин буюу цусан дахь улаан эсийн түвшинг ихэсгэдэг.

6. Нандин чавга: Чавга нь төмрийн түвшинг нэмэгдүүлэх, биеийн эсэргүүцлийг сайжруулдаг тул салад, коктейлэнд хийж, амт оруулж болно. Сахарын агууламж өндөртэй учраас чихрийн шижинтэй хүмүүс болгоомжтой хэрэглэх нь зөв.

7. Анар жимс: Өөртөө маш их хэмжээний витамин С-г агуулдаг тул гемоглобины түвшинг ихэсгэх бөгөөд энэ нь цусан дахь төмрийн хэмжээг нэмэгдүүлдэг. Та үүгээр шинэхэн шүүс бэлтгэн уугаарай. 

8. Үхрийн нүд: Үхрийн нүдэнд цусан дахь ашигтай төмөр, уураг хоёулаа багтсан байдаг.

9. Тарвас: Тарвас нь зөвхөн биеийг сэргээх төдийгүй цусан дахь гемоглобины түвшинг нэмэгдүүлдэг.

10. Хар чавга: Ихэвчлэн өтгөн хаталтанд түгээмэл хэрэглэдэг. Тэдгээр нь төмрөөр баялаг бөгөөд гемоглобины хэмжээг нэмэгдүүлдэг.

Цус төлжүүлдэг бусад бүтээгдэхүүн

1. Элэг: Элэг нь уураг, эрдэс, витамин, ялангуяа төмрөөр баялаг байдаг. Хамгийн сайн сонголт бол гахайн элэг юм. Учир нь энэ нь витамин С-гээр баялаг. Гэсэн хэдий ч энэ нь холестерин ихтэй тул хэтрүүлэн хэрэглэх нь зохимжгүй.

2. Хясаа: Төмрөөс гадна далайн хясаа нь цайр болон витамин В12 зэрэг олон төрлийн шим тэжээлээр баялаг юм. Хэрвээ та хясаа идэх боломжгүй бол хул, эсвэл туна загасыг хэрэглэж болно. Гэвч төмрийн агууламжаараа хясааг гүйцэхгүй.

3. Самар: Уураг, төмрөөр баялаг учраас самар нь цагаан хоолтнуудад хамгийн тохиромжтой. Та өөрийн идэх дуртай салад эсвэл амттандаа самрыг оролцуулж болно.

4. Амуу тариа: Ялангуяа өглөөний цайнд хэрэглэх нь илүү үр дүнтэй тул, та бүхий л төрлийн хүнсний бүтээгдэхүүнтэй хосуулан хэрэглээрэй.

5. Хулууны үр: Хулууны үрийг тогтмол идэх нь танд төмрийн болон бусад шим тэжээлийг өгөх болно.

Таалагдахгүй байна

2
0

АНХААРУУЛГА

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд etoim.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.

1.0

Сэтгэгдэл үлдээх

Зочин

[66.181.177.198]

2020-05-12 23:45:09